tiistai 21. lokakuuta 2008

Ensimmäinen pisto

Kun asiat sitten tapahtuvat, ne tapahtuvat vauhdilla. Koska kuukautiseni alkoivat muutamia päiviä aikaisemmin, piti klinikalle kiirehtiä. Sain ajan toiselta lääkäriltä, jolla en ollut aiemmin ollut. Se ei haitannut , koska uskoisin että klinikalla olevat lääkärit tekevät päivittäin suhteellisen samoja asioita, eivätkä minun munasarjani ole niin ihmeelliset, että vain yksi tietty lääkäri pystyisi niitä tulkitsemaan. Mutta hoitaja saattoi ehdottaa asiaa siksi varovasti, että monelle lääkärin vaihto saattaa olla kynnyskysymys, kun on tottunut jo siihen "omaan."
Väestöklinikalla hoito ja tapaamiset ovat olleet aina miellyttäviä. Toisaalta se johtuu varmaan siitä, että olen luovuttaja, eikä minua haluta säikäyttää pois, toisaalta joskus julkisella puolella ns. palvelu on ollut törkeää. Sekä suorituksena heikkotasoista, että henkisesti alaluokkaista. Ehkä siksikin Väestöklinikalle oli helppo mennä uudelleen kun viime kerrasta jäi niin myönteinen kuva.
Eipä muuta kuin ultraan ja solujen mitattiin olevan 7,5 mm. Piikityksen sain aloittaa heti tänään. Ensimmäinen tsekkaus on lauantaina. Öööh..eikö lauantaisin luovutuksessa pidetä lepopäivää..? Olin ajatellut mennä ajoissa kirjamessuille..nooh.. jos vaikka käy niin että tästä suuremmasta annostuksesta johtuen solut paisuvat niin että ovat jo ylisuuria lauantaina, niin hyvähän se on että joku ne katsoo.
Ohi mennen ajattelin tänään, että onko minusta nyt oikeasti tulossa loppuelämäksi lapseton nainen. Ei synnyttänyt . Huomasin, etten tiennyt. En tiennyt, että olikohan minusta itseasiassa tullut jo.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Joku pariskunta tulee olemaan äärimmäisen kiitollinen sinulle! Olet antamassa elämänkokoisen lahjan.

Nuo kysymykset siitä, kuka oikeastaan olen, ovat niin tuttuja myös minulle. Kuinka pitkään tulen olemaan lapseton? Voiko mieleltään pysyä lapsettomana, vaikka saisikin lapsen? Kuka voi olla perhe?